Merkandi Blog

Satıcıların en büyük 10 hatası

Satış gözümüze kolay gelebilir. Mağazaya girip ürünlere bakıp satın almaya veya almamaya karar veriyoruz. Dışarıya çıkarken yeni gelen müşterileri görebiliriz.

Fakat satış hiç kolay bir iş değil ve bunu ticaretle bir kez bile uğraşan satıcı bilir. Satışta başarı öncelikle satıcının becerilerine bağlı. Hiç çaba göstermeden satış yapanlar var, çölde susamış birine bir bardak su satmayı beceremeyen satıcılar da var.

Peki satıcılar ne hata yapıyor?

  1. Satıcılığın çok kolay olup her ürün için bir müşteri bulabileceğine inanıyorlar. Fakat iyi bir satıcı olmak için birkaç özellik gerekir. Binlerce satıcı var ama gerçekten iyi satıcı onların yarısı bile değil.
  2. Satışta düşük fiyatın en önemli olduğunu düşünüyorlar. Bazı müşteri için fiyat en önemli faktör olacak fakat diğerler mağaza kalitesi, yakınlığı, kargo ücreti ve başka ek servislere de bakacak. Onlara önem verirseniz, aynı ürünleri daha yüksek fiyata sunarak bile satışta rakiplerinizden daha başarılı olabilirsiniz.
  3. Müşterinin ihtiyaçlarıyla ilgilenmiyorlar. Müşteriye aradığı ürünü satmak bir başarı olarak sayılmaz. İyi bir satıcı aktif olur. Örneğin, duvar boyası ve kağıdı isteyen müşteriye tutkal da teklif edelim – o da kesin gerekecek. Hatta belki fırça, çivi ve diğer ürünler de alır.
  4. Rakiplerden farklı olması gerektiğini unutuyorlar.
  5. Başarısız personel. Satıcı üzgün, kızgın, canı sıkkın olamaz. Güler yüzlü olup zevkle gelen müşterilere hizmet etmeli. Eğer bir müşterinin onu farketmeni beklerse ertesi zaman başka bir mağazaya gider.
  6. Ara sıra indirim yapmayı unutuyorlar. İndirim sadece kalan mallardan kurtulma yolu değil. İndirim sayesinde müşteri bizi iyi hatırlayabilir. Yaptığımız bir indirim aklında kalsa, bir başka indirim yakın biz zamanda yapmasak bile müşteri bizi ziyaret etmeye devam eder.
  7. Piyasayı takip etmiyorlar. Her satıcı rakiplerini dikkatlice takip etmeli. Yaptığı kampanya, indirim, dükkan dekorasyon değişimi, yeni hizmet yöntemleriyle ilgilenip bazıları mağazasında uygulamalı.
  8. Yetersiz personel. Bugünkü müşteriler beklemeyi sevmiyorlar. Uzun sıra görünce sepetini bırakanlar da var. Yardımcı birini bulmak için tüm mağazayı gezmesi gerekiyorsa da sabrı bitiyor olabilir. Aynı şekilde e-mağazalarda hızlı personel çok önemlidir. Sipariş hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilirse müşteri daha düşük fiyata mal aramaz, doğrudan bize döner.
  9. Hile yaparak fiyatları istediği şekilde değiştiriyorlar. Hiç kimse dolandırılmayı sevmiyor. Müşteri yaptığımız indirimin aslında gerçek bir indirim olmadığını fark ederse bize asla dönmez.
  10. Motivasyon kaybediyolar. Satış biraz maceralı bir iştir. Bazen bir günde haftalık kazancınızı çıkartabilirsiniz, bazen de hiç bir şey kazanmadığınız günler de olur. Eğer o beter günler geçiriyorsanız, hevesinizi kaybetmeyiniz. Başarabileceğinize inanç bu branşta en önemli faktörlerden biri.
Exit mobile version